Ustaz selebriti simpan sugarbaby? - MalaysiaUnfold

Breaking

Friday, February 19, 2021

Ustaz selebriti simpan sugarbaby?

Kecoh dua tiga hari ini tentang aplikasi Sugarbook yang dikatakan menggalakkan industri pelacuran di negara kita.
Isu ini bertambah hangat bila Seorang netizen, Mona Din mendedahkan seorang Ustaz selebriti terlibat dalam masalah sugarbaby-sugardaddy ini. berikut adalah hantaran Mona Din dalam facebooknya:

Ustaz penceramah famous pun simpan sugarbaby juga..!Asbab dok tengah sebok sekarang kisah sugarbabysugardaddysugarmommy segala, saya nak bcerita ttg aduan yg saya terima baru2 ni, kisah ahli2 agama yg mpunyai kisah ‘mnyimpan’ juga.

Cuma bezanya, sugarbaby dah di halalkn ! Ustaz terbaru ni, dah kawin dgn sorang ‘babycantik’ , dah 3 tahun dah, kawin diam2 kat Siam,1st wife pun tak tahu, family pompuan pun tak tahu, family lelaki lagi la tak tahu !Anak dara orang, bapanya sbg wali masih hidup, mak dan keluarga masih ada, dikahwini just like that di siam, oleh seorang ustaz pdakwah famous !

3 tahun pnikahan poligami, pnikahan yg halal & mulia ini dirahsiakn dr pengetahuan keluarga & awam. Pnikahan dgn ‘mutual understanding’, bila ‘bhajat’ pi check-in hotel... Adoooi, boleh gitu?[ Geram, rasa mcm nak up je muka ustaz ni kat fb nih !]

Dan sudah tentulah, bila pnikahan di rahsiakan, tak mahu org tahu, maka pnikahan tersebut pun TIDAK DIDAFTARKAN...! So now, bini simpanan 3 tahun ni dok mngamok kat ustaz ni, mahu pkahwinan poligami yg halal ini di urus sepatutnya, tidak lagi di rahsiakan,tidak lagi jumpa sembunyi2 bila bhajat saja, dan yg penting, pkahwinan itu wajib di daftarkn.

Sekarang khabarnya isteri ‘babycantik’ sdg bernego dgn ustaz pceramah tkenal ni.. klu tak di daftarkn juga, kes ini akn di bawa secara rasmi kpd Pn Mona Din. [ amboi, macam saya ni Pendaftar Perkahwinan pula hihihi]

Dan bila saya sebut nama & tunjuk muka ustaz ni kat Mr Hubby, terkejut dia, katanya : Mesti la i kenal. Ustaz ni selalu dtg ceramah masjid merata2 sekitar kl selangor ni. Ustaz ni pun depan nama ada title Dr jugak ! Adoooi agaknya ustaz2 yg bertitle Dr ni memang spesis suka nikah simpan senyap2 kot..! Hangin suara mr hubby hahaha.

[ Mr hubby actually was referring to satu hamba Allah yg saya pernah tulis dlm fb sebelum ni, ( tapi saya dah delete sbb tak nak panaskn keadaan, cukup unt saya nak dia tau yg saya tau rahsia dirinya, so bila saya tau dia dah tau saya tau, cukuplah, saya pun delete la posting tu hehe), tentang dia yg rupa2nya pun pernah BERNIKAH 4 KALI, selain bini no 1 yg masih kekal until now, 3 bini lagi yg pernah di nikahi dirahsiakn dr pengetahuan khalayak, sorang minah saleh masa buat fellowship, sorang minahsiam masa anak belajar di thailand, sorang kakak bekas isteri pelakon terkenal, now that lady dah kawin dgn sorang pdakwah juga lepas bcerai dgn dia..].

So sedihkn, pernikahan poligami yg depa sendiri dok perjuangkn kemuliaannya, depa buat, tapi depa pun sembunyikn bini, tak register, tak mau orang tahu...ish ish ish depa malu ka nak mngaku berpoligami...?

Hmmmm tak tau la nak kesian ka nak pi pulas telinga ka kat isteri2 yg sanggup mjadi ‘wanita simpanan halal’ suami2 mcm tu...! Itulah sbbnya kenapa #poligamiscam & #nikahscam yg dibuat cara tidak betul, yg menyalahi undang2 ni perlu di sekat, perlu dihentikan, esp apabila ia dilakukan oleh golongan2 agamawan ahli syurga sendiri. Memalukan !

Sumber: FB Mona Din

Join our Telegram Channel
Telegram